E-kereskedelmi szerződés

Egy webáruházból történő rendelés során e-kereskedelmi szerződés jön létre az online eladó és a termék vagy szolgáltatás megvásárlója, azaz a vevő között. Mivel az internetes vásárlás során a felek egyidejűleg fizikailag nincsenek jelen (webes felületen vásárolunk), az így létrejött szerződést távollévők között kötött szerződésnek nevezzük.

Az elektronikus szerződéskötés lépéseivel kapcsolatban a 2001. évi CVIII. törvény tartalmaz rendelkezéseket.

„6. § (1)  A szolgáltató köteles megfelelő, hatékony és hozzáférhető technikai eszközökkel biztosítani, hogy az igénybe vevő az adatbeviteli hibák azonosítását és kijavítását megrendelésének elektronikus úton való elküldése előtt el tudja végezni. (Pl. elküldés előtt meg kell erősíteni az adatok helyességét) Ilyen lehetőség hiányában az igénybe vevő megrendelése nem minősül szerződéses nyilatkozatnak.

A szolgáltató köteles az igénybe vevő megrendelésének megérkezését az igénybe vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni.”

Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

Az e-kereskedelmi szerződés akkor jön létre, ha az eladó által küldött, rendelést követő visszajelzés tartalmazza a vevő nevét, címét, a rendelés számát, a megrendelt termék díját, az egyéb költségeket és a rendelés minden lényeges adatát.

Az e-kereskedelemre is vonatkozik, hogy a termék árát, vagy a szolgáltatás díját egyértelműen, adóval és egyéb járulékos költségekkel (pl. szállítási díjjal) együtt kell feltüntetni.

A webáruházak általában többféle fizetési módot biztosítanak a vásárló részére, amelyek közül a legbiztonságosabb az utánvét.

Legyünk körültekintőek akkor, ha a vállalkozás a fizetési feltételek között csak előrefizetési lehetőséget biztosít, vagy nem kellő részletességgel tájékoztatja a vásárlókat a szállítás részleteiről.